🧠 Γνωρίζατε ότι οι Αρχαίοι Αιγύπτιοι είχαν βρει τρόπους να κάνουν πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις χωρίς πίνακες πολλαπλασιασμού; Αντί για απομνημόνευση, αξιοποιούσαν την έννοια του διπλασιασμού!
💡 Αντί να χρησιμοποιούν πίνακες, εφάρμοζαν διαδοχικούς διπλασιασμούς και αφαιρέσεις, εκμεταλλευόμενοι την ιδέα ότι κάθε αριθμός μπορεί να εκφραστεί ως άθροισμα δυνάμεων του 2 — μια πρώιμη μορφή δυαδικής αριθμητικής!
👉 Έτσι, θεωρούνται πρόδρομοι της σύγχρονης υπολογιστικής σκέψης.
📐 Η Αιγυπτιακή Μέθοδος για τα Κλάσματα
Οι Αιγύπτιοι απέφευγαν τα πολύπλοκα κλάσματα και προτιμούσαν να τα μετατρέπουν σε άθροισμα μοναδιαίων κλασμάτων (της μορφής $\dfrac{1}{k}$).
🔍 Αντί για κλασματική γραμμή, χρησιμοποιούσαν μια τελεία πάνω από τον αριθμό για να δηλώσουν το $\dfrac{1}{k}$ — για παράδειγμα, το $\dfrac{1}{7}$ το έγραφαν απλώς ως 7 με τελεία.
📖 Ο Πάπυρος Rhind και τα Μαθηματικά Θαύματα
Οι τεχνικές αυτές αποτυπώθηκαν στον περίφημο Πάπυρο Rhind (~1650 π.Χ.), ένα από τα παλαιότερα μαθηματικά κείμενα του κόσμου.
📌 Παραδείγματα από τον Πάπυρο:
$\dfrac{2}{3} = \dfrac{1}{2} + \dfrac{1}{6}$$\dfrac{2}{5} = \dfrac{1}{3} + \dfrac{1}{15}$$\dfrac{2}{7} = \dfrac{1}{4} + \dfrac{1}{28}$
Αυτή η «μαγεία» των Αιγυπτίων συνδυάζει απλότητα, οργάνωση και… μαθηματική οξυδέρκεια! 🧮
✏️ Δοκίμασε κι εσύ!
Πώς μπορείς να γράψεις το $\dfrac{2}{9}$ ως άθροισμα μοναδιαίων κλασμάτων; 🤔
📬 Γράψε την απάντησή σου στα σχόλια!
.png)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου