Δευτέρα 21 Απριλίου 2025

🧪 ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: "Τα Μαθηματικά πίσω από τις Σειρές του Netflix"

🎲 Θεματική: Πιθανότητες & Στατιστική

📚 Τάξη: Β’ Γυμνασίου
⏳ Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
🎯 Στόχος: Κατανόηση της χρήσης πιθανοτήτων και δεδομένων για την πρόβλεψη προτιμήσεων.


🧠 Φάσεις του Μαθήματος


🔍 1. Πρόκληση ενδιαφέροντος – Εισαγωγή (15')

Ο καθηγητής ξεκινά λέγοντας:

🎬 "Πώς νομίζετε ότι το Netflix σάς προτείνει σειρές που όντως σας αρέσουν; Χρησιμοποιεί Μαθηματικά!"

➡️ Συζήτηση με τους μαθητές για:

  • 📊 Τι σημαίνει "συστάσεις βάσει δεδομένων";

  • 🎲 Τι ρόλο παίζουν οι πιθανότητες και τα στατιστικά μοντέλα;


📈 2. Εξερεύνηση δεδομένων (30')

Οι μαθητές, σε ομάδες, μελετούν ένα υποθετικό dataset 100 μαθητών και τις προτιμήσεις τους σε 5 σειρές.

🗃️ Παρέχονται πίνακες ή Excel.

Ερωτήσεις:

  • 📺 Ποια είναι η πιο δημοφιλής σειρά;

  • 🔗 Τι πιθανότητες έχει ένας μαθητής να δει τη σειρά X αν του άρεσε η Y;

📊 Δημιουργούν:

  • Ραβδογράμματα 📊

  • Κυκλικά διαγράμματα 🥧


💻 3. Αξιοποίηση Τεχνολογίας (30')

Οι ομάδες χρησιμοποιούν:

  • Google Sheets 📄

  • ή GeoGebra 🔢

για να δημιουργήσουν γραφήματα και να υπολογίσουν πιθανότητες.


🤖 4. Δημιουργία Αλγορίθμου (20')

Με καθοδήγηση, περιγράφουν έναν απλό αλγόριθμο:

"Αν σου αρέσουν οι σειρές A και B, τότε έχεις 80% πιθανότητα να σου αρέσει και η C."

📘 Μπορούν να τον γράψουν ως κανόνα ή με ψευδοκώδικα.


🗣️ 5. Αναστοχασμός & Παρουσίαση (15')

🎤 Κάθε ομάδα παρουσιάζει τον "αλγόριθμό" της και απαντά σε ερωτήσεις.

Συζήτηση:

  • 📡 Πού αλλού χρησιμοποιούνται τέτοιες προβλέψεις;

  • 🧮 Πώς συμβάλλουν τα Μαθηματικά στην καθημερινότητα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

>
.crml-btn-stop { background-color: #FF6C00 !important; color: #fff !important; }