Επίπεδο: Γυμνάσιο (13-15 ετών)
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα (45 λεπτά)
Μάθημα: Μαθηματικά - Άλγεβρα

🎯 Μαθησιακοί Στόχοι
- Γνωστικοί: Κατανόηση της τετραγωνικής ρίζας ως αντίστροφη λειτουργία του τετραγωνισμού. Εκμάθηση βασικών ιδιοτήτων της τετραγωνικής ρίζας. Υπολογισμός τετραγωνικών ριζών τέλειων τετραγώνων.
- Δεξιότητες: Επίλυση προβλημάτων με χρήση τετραγωνικής ρίζας. Εφαρμογή ιδιοτήτων σε υπολογισμούς. Αναγνώριση τέλειων τετραγώνων.
- Στάσεις: Ανάπτυξη μαθηματικής σκέψης. Συνεργασία και αλληλοδιόρθωση.
📚 Υλικά & Μέσα
Για τον Εκπαιδευτικό: Διαδραστικός πίνακας ή προβολέας, παρουσίαση PowerPoint, τετραγωνάκια χαρτιού, αριθμομηχανή.
Για τους Μαθητές: Τετράδιο, μολύβι, φύλλα εργασίας, πίνακας τετραγώνων, τετραγωνάκια χαρτιού.
🚀 Δραστηριότητες Μαθήματος
1. Εισαγωγή - Γρίφος Εντυπωσιασμού (5')
2. Παρουσίαση της Έννοιας (8')
Οπτικοποίηση: Χρήση τετραγωνάκια για να φτιάξουν οι μαθητές τετράγωνα (π.χ. 9 τετραγωνάκια → 3×3).
3. Πειραματική Δραστηριότητα – «Χτίζω Τετράγωνα» (12')
Ομαδική εργασία: Κάθε ομάδα λαμβάνει 4, 9, 16, 25 τετραγωνάκια.
Ερωτήσεις: Τι συμβαίνει με 8 τετραγωνάκια; Ποιοι αριθμοί είναι τέλεια τετράγωνα;
4. Διδακτική Απόδειξη – Ιδιότητες (8')
Διαδραστική άσκηση: Υπολογισμός \( \sqrt{4 \cdot 25} \) με δύο μεθόδους.
5. Εφαρμογές σε Προβλήματα (10')
6. Αξιολόγηση – Exit Ticket (2')
- Τι είναι η \( \sqrt{16} \);
- Αν ένα τετράγωνο έχει εμβαδόν 121 τ.μ., ποια είναι η πλευρά του;
- Πού χρησιμοποιούμε την τετραγωνική ρίζα στην καθημερινή ζωή;
🔧 Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
📊 Αξιολόγηση
🏠 Εργασία για το Σπίτι
- Υπολογισμός \( \sqrt{1}, \sqrt{4}, \sqrt{9}, \dots, \sqrt{144} \)
- Εύρεση πλευρών τετραγώνων με δοθέν εμβαδόν
- Προαιρετικό: Ερευνητική εργασία «Πού χρησιμοποιούμε την τετραγωνική ρίζα στην καθημερινή ζωή;»
💡 Συμβουλές για τον Εκπαιδευτικό
- Πριν το μάθημα: Προετοιμάστε υλικά, προσαρμόστε ασκήσεις.
- Κατά τη διάρκεια: Ενθαρρύνετε συμμετοχή, χρησιμοποιήστε οπτικά βοηθήματα, κάντε ερωτήσεις που προκαλούν σκέψη.
- Μετά το μάθημα: Αξιολογήστε τα exit tickets, προσαρμόστε το επόμενο μάθημα, δώστε ανατροφοδότηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου