Τάξη: Β’ Γυμνασίου
Μάθημα: Άλγεβρα
Διάρκεια: 45 λεπτά
Ημερομηνία: ___________
Στόχοι Μάθησης
Γενικός Στόχος
Οι μαθητές να μάθουν να λύνουν εξισώσεις Α’ βαθμού με έναν άγνωστο και να ελέγχουν τις λύσεις τους.
Ειδικοί Στόχοι
- Κατανοούν την έννοια της εξίσωσης.
- Λύνουν εξισώσεις Α’ βαθμού εφαρμόζοντας ισοδυναμίες.
- Ελέγχουν αν η λύση ικανοποιεί την εξίσωση.
- Μπορούν να χρησιμοποιούν τις εξισώσεις σε απλά προβλήματα.
Προαπαιτούμενες Γνώσεις
- Βασικές πράξεις με ακέραιους και κλάσματα.
- Απλές ιδιότητες ισότητας.
- Μετατροπή λεκτικών περιγραφών σε αλγεβρικές παραστάσεις.
Διδακτικά Μέσα και Υλικά
- Πίνακας / Διαδραστικός πίνακας
- Φύλλα εργασίας με εξισώσεις
- Μαρκαδόροι, κάρτες δραστηριοτήτων
Αναλυτική Πορεία Μαθήματος
1. Εισαγωγή – Κίνητρο (5 λεπτά)
Ερώτηση: «Σκέψου έναν αριθμό, πρόσθεσε 3 και πήρες 10. Ποιος είναι ο αριθμός;»
Μαθηματικά: \( x + 3 = 10 \Rightarrow x = 7 \)
Σύνδεση: «Σήμερα θα μάθουμε να λύνουμε συστηματικά τέτοιες εξισώσεις.»
---2. Κύρια Διδασκαλία (25 λεπτά)
Φάση 1: Τι είναι εξίσωση (5 λεπτά)
- Μια μαθηματική πρόταση με άγνωστο και το σύμβολο \(=\).
- Στόχος: Να βρούμε ποια τιμή του αγνώστου κάνει την πρόταση αληθή.
Φάση 2: Λύση Εξισώσεων (15 λεπτά)
Παράδειγμα 1: Λύσε την εξίσωση \( 2x + 5 = 17 \)
$$ \begin{align*} 2x + 5 &= 17 \\ 2x &= 12 \\ x &= 6 \end{align*} $$ ---Παράδειγμα 2 (με αρνητικούς αριθμούς): Λύσε την εξίσωση \( -3x + 4 = 10 \)
$$ \begin{align*} -3x + 4 &= 10 \\ -3x &= 6 \\ x &= -2 \end{align*} $$ ---Παράδειγμα 3 (με κλάσματα): Λύσε την εξίσωση \( \frac{x}{3} - 2 = 4 \)
$$ \begin{align*} \dfrac{x}{3} - 2 &= 4 \\ \dfrac{x}{3} &= 6 \\ x &= 18 \end{align*} $$ ---Φάση 3: Έλεγχος Λύσης (5 λεπτά)
Για το παράδειγμα 3, αντικαθιστούμε \( x = 18 \) στην αρχική εξίσωση:
$$ \frac{18}{3} - 2 = 6 - 2 = 4 $$Η λύση είναι σωστή.
---3. Εμπέδωση – Αξιολόγηση (10 λεπτά)
Ατομικές Ασκήσεις
- Λύσε την εξίσωση \( 4x - 7 = 13 \).
- Λύσε την εξίσωση \( 5x + 2 = 17 \).
- Λύσε την εξίσωση \( \dfrac{2x - 4}{3} = 6 \).
4. Κλείσιμο – Ανακεφαλαίωση (5 λεπτά)
- Τι είναι εξίσωση;
- Ποια βήματα ακολουθούμε για να τη λύσουμε;
- Πώς ελέγχουμε αν η λύση είναι σωστή;
Exit Ticket: Κάθε μαθητής λύνει μια μικρή εξίσωση και παραδίδει τη λύση.
Διαφοροποίηση
- Μαθητές που δυσκολεύονται: Απλές εξισώσεις με θετικούς αριθμούς και χωρίς κλάσματα.
- Προχωρημένοι μαθητές: Εξισώσεις με κλάσματα, αρνητικούς και πολλαπλά βήματα.
Αξιολόγηση
- Παρατήρηση και συμμετοχή στη συζήτηση
- Ορθότητα λύσεων στα φύλλα εργασίας
- Exit Ticket στο τέλος της ώρας
Εργασία για το Σπίτι
- Βιβλίο: Ασκήσεις σελίδας ___, 1–6.
- Φτιάξε 2 λεκτικά προβλήματα που λύνονται με εξίσωση και δώσε τη λύση τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου