Ερωτήματα:
-
Πόσοι είναι οι μαθητές του τμήματος;
-
Πόσα από τα έργα βρίσκονταν στη βιβλιοθήκη;
Τα άρθρα μας είναι διαθέσιμα και στα Αγγλικά 🇬🇧.
Our posts are also available in English.
Tap the English button at the top of each article.
Ερωτήματα:
Πόσοι είναι οι μαθητές του τμήματος;
Πόσα από τα έργα βρίσκονταν στη βιβλιοθήκη;
2 σχόλια:
Αριθμός μαθητών στο τμήμα καλλιτεχνικών: 23
ΑπάντησηΔιαγραφήΈργα στη βιβλιοθήκη: 9
Έργα στο γυμναστήριο: 14
Έστω α οι μαθητές και τα έργα των μαθητών.
Δεδομένα:
• Κάθε μαθητής έφτιαξε 1 έργο.
• Άρα, ο αριθμός των έργων = αριθμός μαθητών = α.
• Κάθε μαθητής έβαλε 1 σημείωμα σε κάθε έργο εκτός από το δικό του. Άρα κάθε έργο παίρνει (α−1) σημειώματα.
• Ο συνολικός αριθμός σημειωμάτων ισούται με: α×(α−1)
Από το πρόβλημα:
• Σημειώματα στα έργα του γυμναστηρίου = 308
• Σημειώματα στα έργα της βιβλιοθήκης = 198
• Σύνολο σημειωμάτων στα έργα= 308 + 198 = 506
Άρα:
α×(α−1)=506 === α^2-α=506 === α^2-α-506=0 (1)
Διακρίνουσα:
Δ=1+(4×506)=2025 ===Δ=1+2.024 === Δ=2.025
Υψώνουμε στη τετραγωνική ρίζα και τα δύο μέλη κι’ έχουμε:
Δ=2.025 === sqrt[Δ]=sqrt[2.025] === sqrt[Δ]=45 (2)
Άρα:
α=(1+45)/2 === α=46/2 === α=23 ( 3)
H άλλη λύση είναι αρνητική και απορρίπτεται.
Οι μαθητές/έργα είναι 23.
Πόσα έργα στη βιβλιοθήκη;
Αν τα έργα στη βιβλιοθήκη είναι x, τότε κάθε ένα έχει:
α−1=23 === α=23-1 === α=22 σημειώματα.
22x=198 ⟹ x=198/22 === χ=9
Στη βιβλιοθήκη υπήρχαν 9 έργα.
Και στο γυμναστήριο υπήρχαν:
23−9=14 έργα, που δίνουν 14×22=308 σημειώματα.
Αν οι μαθητές του τμήματος ήταν ν, τότε:
ΑπάντησηΔιαγραφή(ν-1)ν = 308+198 => ν=23
Αν τα έργα στη βιβλιοθήκη ήταν μ, τότε:
μ = 198/22 => μ=9