Μια Απλή Ερώτηση που Αποκαλύπτει Βαθιές Μαθηματικές Έννοιες
Αυτό μας οδηγεί σε μια βαθύτερη κατανόηση δύο θεμελιωδών μοντέλων διαίρεσης.
Το Αρχικό Πρόβλημα: Δύο Οπτικές για την Ίδια Δραστηριότητα
Ένα παιδί 8 ετών είχε 12 βραχιόλια και τα οργάνωσε σε 4 στοίβες με 3 βραχιόλια η καθεμία.
-
Η άποψη του πατέρα:Το παιδί έκανε
δηλαδή “βρήκε πόσες στοίβες μπορεί να φτιάξει με 3 βραχιόλια η κάθε μία”.
-
Η εναλλακτική άποψη:Το παιδί έκανε
δηλαδή “χώρισε τα 12 βραχιόλια σε 4 ίσες στοίβες και βρήκε πόσα έχει η καθεμία”.
Η Επιβεβαίωση με Δεύτερο Πείραμα
Οι Δύο Τύποι Διαίρεσης
1. Συγκεντρωτική Διαίρεση (Quotitive Division)
Χαρακτηριστικά:
-
Γνωρίζουμε το μέγεθος κάθε ομάδας
-
Αναζητούμε τον αριθμό των ομάδων
-
Τυπικά εμφανίζεται σε προβλήματα ομαδοποίησης
Άρα, 6 ομάδες.
2. Μεριστική Διαίρεση (Partitive Division)
Χαρακτηριστικά:
-
Γνωρίζουμε τον αριθμό των ομάδων
-
Αναζητούμε το μέγεθος κάθε ομάδας
-
Τυπικά εμφανίζεται σε προβλήματα μοιράσματος
Άρα, 8 μαθητές ανά ομάδα.
Εκπαιδευτικές Επιπτώσεις
-
Γλωσσική ΑσάφειαΗ φράση “διαίρεσε το Α με το Β” μπορεί να προκαλέσει σύγχυση, γιατί δεν ξεκαθαρίζει αν η πρόθεση είναι ομαδοποίηση ή μοίρασμα.
-
Σημασία ΠρόθεσηςΗ ίδια πράξη διαίρεσης μπορεί να ερμηνευτεί διαφορετικά, ανάλογα με το πλαίσιο.
Συμπέρασμα
.jpg)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου